Seuraavat tunnit

17:15
Muokkaus
Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Noin 10 min. selkeän alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä noin 35min. koko vartalolle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, voimatankoja ja step-lautaa. Lopuksi lyhyet, noin 5 min. venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

Ruoholahti
17:20
Motivus Jooga
Motivus Jooga

Sisältää Astanga-joogasta ja Pilates-tekniikasta muunneltuja liikkeitä. Tunnilla tehdään huolellisen lämmittelyn jälkeen keskivartalon voimaa ja hallintaa lisääviä liikkeitä, hengitys- ja tasapainoharjoituksia sekä venyttäviä liikkeitä.

Ruoholahti
17:25
Lavis
Lavis

LAVIS-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä.

Stockmannilla
17:35
IC tekniikka
IC tekniikka

Tekniikkaopastuksessa tutustutaan tunnilla käytettäviin välineisiin ja oikeisiin suoritustekniikoihin ohjaajan johdolla. Opastus on maksuton Motivuksen asiakkaille. Ei varausmahdollisuutta. Soveltuu kaikille.

% Ruoholahti
17:45
IC Taso 1-2
IC Taso 1-2

Selkeä, yksinkertainen ja turvallinen sisäpyöräilytunti. Jokaista työvaihetta seuraa palautus. Tunti sopii kaikille, erityisesti aloittelijoille, raskaana oleville, tauon jälkeen uudelleen aloittaville sekä paljon harrastaville palauttavana harjoituksena. Ennen tuntia pidetään selkeä 10 minuutin laiteopastus.

% Ruoholahti
18:10
BodyCircuit
BodyCircuit

Koko kehon treeni kiertoharjoitteluna. Liikkeet kehittävät lihasvoimaa,  hapenottokykyä, kehonhallintaa sekä kordinaatiota. Liikkeet suoritetaan aikaa vastaan, joten pystyt itse säätelemään treenisi tehoa! Tunnilla tehdään kehonpainoharjoitteiden lisäksi, liikkeitä erilaisilla välineillä, kuten kuntopalloilla, tikapuilla ja TRX-naruilla.

% Centrum
18:20
Pilates
Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä tukilihaksia, parantaa ryhtiä ja pitää selän terveenä. Pilates-tunnilla edetään liikkeestä toiseen pilates-hengityksen tahdissa rauhallisesti ja tarkasti. Pilates-hengitys antaa liikkeelle rytmin ja mahdollistaa tukilihasten aktivoinnin. Yliaktiiviset lihaksen rentoutuvat ja vartalon linjaus ja ryhti paranevat. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

Stockmannilla
18:20
BodyAttack
BodyAttack

BodyAttack® on aerobista kuntoa kohottava treeni, joka parantaa myös voimaa ja kestävyyttä. Tunti koostuu tehokkaista intervalliosuuksista, jossa kuntoa kohottavat liikkeet vuorottelevat funktionaalisilla voimaa ja vartalon hallintaa kehittävillä liikkeillä. Dynaamiset liikkeet ja energinen musiikki motivoivat asiakkaita pääsemään oman treeninsä tavoitteisiinsa. Tunti sopii sinulle jos haluat tulla vahvemmaksi, kohottaa kuntoa, kuluttaa energiaa tai kehittää räjähtävyyttä ja kestävyyttä.

 

Ruoholahti
18:25
Restoratiivinen jooga
Restoratiivinen jooga

Restoratiivinen joogatunti on rauhallinen, mieltä ja kehoa palauttava, rauhoittava ja avaava tunti, joka sopii kaikille. Asennoissa viivytään pitkään kehon omaa painovoimaa hyväksi käyttäen ja apuvälineillä tukien. Tunti voi sisältää elementtejä Yin joogasta.

Ruoholahti
18:30
Motivus
Motivus

Perusjumppa, joka sopii hyvin myös aloittelijoille! Tehokas ja selkeä tunti, joka koostuu perusliikkeistä rakennetusta noin 20 min. lämmittelystä (mm. marssi, polvennostot, kanta-peppuun), noin 20 min. lihaskunto-osuudesta koko keholle sekä noin 10 min. venyttelyistä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunnilla soitetaan reipasta, liikkeitä tukevaa ja vaihtelevaa musiikkia. Sopii kaikille.

Centrum

Vinkki: rajaa hakua valitsemalla Helsinki/Turku sivun yläreunasta

Huomaathan, että tunteihin saattaa tulla viime hetken muutoksia.

esim. 24.04.2019

Etsi aikataulusta
Osta kortit helposti verkosta
Liity postituslistalle
Etuja Motivuksen jäsenille
Aloittelijan ABC
Usein kysytyt kysymykset

Motivus Facebookissa Motivus Twitterissä Motivus Instagrammissa

Personal training Motivuksissa

MINÄ JA MOTIVUS - tavoitteellinen Ivy nauttii liikunnasta

Oli pimeä ja märkä marraskuu 2016, kun Ivy Tenni päätti palkata personal trainerin. Juoksuharrastus oli junnannut paikallaan yli vuoden ja tavoitteellista naista kismitti, kun kehitystä ei enää tapahtunut. Myös paino tuntui tarttuvan varteen hanakammin kuin aiemmin, vaikka Ivy noudatti liikuntarutiiniaan. Sopiva valmentaja löytyi Motivuksesta, jossa Ivy oli jumpannut jo pitkään. Kun Ivy ja Motivus Trainer Kiira kohtasivat, alkoi tapahtua.

Kipu on ohimenevää, tulokset pysyviä

“Mitä sinä haluaisit kehittää?”, Kiira kysyi. Naiset päättivät tavoitteen yhdessä, minkä pohjalta Kiira laati Ivylle harjoitusohjelman. Treenikerroilla Ivy huomasi, että omillaan oli jättänyt osan kapasiteetistaan uinumaan: “Hämmästyin joka kerta, kun Kiira intti minun jaksavan vielä jatkaa, ja niin todella jaksoin! Yksin ollessani en olisi sitä uskonut.” Erityisesti Ivyä puhuttelee Kiiran toistelema mantra: “pain is temporary”, kipu on ohimenevää.

Harjoittelemalla kahdesti viikossa kuntosalilla on Ivy saanut huimasti tuloksia. “Aluksi tavoittelin parempaa juoksukuntoa. Ja sen todella sain, sillä kestävyyskuntoni on parantunut tuntuvasti.” Jopa raskaat mäkivedot sujuvat sukkelammin. Juoksukin on alkanut maistua yhtä hyvältä kuin ennen.

Seuraavaksi Ivy pohti, voisiko kehittää lihaskuntoaan. Jälleen Kiira loi puitteet, joiden mukaan harjoittelemalla Ivy onnistui. Juoksu kulki, punnerrukset alkoivat luistaa ja painoa karisi. Parasta harjoittelussa on kuitenkin kokonaisvaltainen, hyvä olo.

Tavoitteellisuus ja liikunnan ilo

Personal trainerin palkkaamisen syy kertoo paljon Ivyn määrätietoisesta luonteesta: “Olen hyvin tavoitteellinen ihminen. Tarvitsin jonkun avuksi puskemaan minut mukavuusalueeltani ja halusin haastaa itseni.”

Elämäniloinen Ivy nauttii liikunnasta. Hän on kotoisin Filippiineiltä, jossa liikunnan harrastaminen on kalliimpaa. Hän aloitti omaehtoisen kuntoilun teini-ikäisenä, jolloin löysi salilta ja uimahallista liikunnan ilon. Altaassa hän saattoi haastaa itsensä ja huomasi nauttivansa itsensä ylittämisestä. 12 vuotta Suomessa asuneena hän on nautiskellut esimerkiksi juoksusta ja ryhmäliikunnasta, sittemmin Kiiran opastuksella kuntosaliharjoittelusta.

Personal training on treenikumppanuutta

Kiiran ja Ivyn  yhteistyö sujuu mainiosti. Aluksi he harjoittelivat kerran viikossa, sitten kahdesti. Nykyään parivaljakko harjoittelee kerran viikossa yhdessä ja Ivy toisen kerran omillaan. Kiiran ohjeistuksella Ivy tuntee treenaavansa eri tavalla jopa silloin, kun trainer ei kannusta vieressä.

Ivy vertaa Kiiran kanssa treenaamista osuvasti tenniksen pelaamiseen: ilman pelikaveria kumpikaan ei pelaa. Myös trainerin kanssa sitoudutaan harjoittelemaan ja kehittymään kohti yhdessä sovittua tavoitetta, mikä motivoi.

Ivy ja Kiira harjoittelemassa Motivus Centerissä aamutuimaan.

Treenaan, koska suunnittelen

Treenikumppanuuden lisäksi suunnittelu auttaa. “Treenit ovat osa viikko-ohjelmaani. Merkkaan ne samaan kalenteriin kuin muutkin tapaamiset. Voin treenata aamulla silloin kun mies vie lapset, jolloin vuorostani haen heidät iltapäivällä.”

Perhe-elämä suomalaisen aviomiehen ja 10- ja 6-vuotiaiden lasten kanssa sekä ura IT-alalla tekee arjesta hektistä. Ivy siis voisi olla kuntoilematta, vedoten kiireeseen ja velvollisuuksiinsa. Hän kuitenkin saa liikunnasta niin paljon, ettei koe menettävänsä mitään harjoittelemalla viikoittain. “Liikunta lievittää työstressiä ja nautin siitä aidosti.”

Ivyn innostus  ja kehitys on tarttuvaa, sillä nykyisin hänen aviomiehensäkin käy salilla ahkerammin. Telinevoimistelua harrastavan lapsen kanssa on mukava telmiä yhdessä, kun kunto on kohentunut. Myös kuusikerroksisen toimistorakennuksen rappuset taittuvat helposti päivittäin.

Moni perheellinen hankkii personal trainerin, koska aika on kortilla. Esimerkiksi Kiira treenautti ja Ivy työskenteli kuntosalilla niin tehokkaasti, että kaksi tunnin harjoituskertaa viikossa riitti. Ivy perustelee personal trainerin palkkaamista maalaisjärjellä: miksi opetella jotain taitoa kymmenen kertaa yksin, jos voi kehittyä nopeammin trainerin avustuksella? “Osasin kuntoilla, mutta Kiira vei harjoitteluni aivan uudelle tasolle. Pienin muutoksin ja korjauksin harjoittelusta tuli rankempaa ja tuloksia syntyi.”


Motivus Trainerit ja erilaiset treenipaketit löydät täältä. 

[ 4.6.2018 ]

info[at]motivus.fi | © Motivus 2018 | Tietosuojaseloste | Evästekäytäntö | Sivuston käyttöehdot