Seuraavat tunnit

06:45
IC Taso 2
IC Taso 2

Hieman vaativampi sisäpyöräilytunti. Se sisältää pidemmät työosuudet ja lyhyemmät palautukset. Kahden työvaiheen jälkeen palautellaan aina hetki. Tunti sopii kaikille. Se lisää lihaskestävyyttä ja on tehokas harjoitus rasvanpolttoon. Tavoitteena on työskennellä aerobisesti kehittäen kuntoa ja tekniikkaa. Tunnin alussa tarvittaessa lyhyt laiteopastus.

% Ruoholahti
07:30
Miehet
Miehet

Miesten oma lihaskuntovoittoinen tunti Motivus Stockmannilla tiistaisin ja torstaisin klo 7.30. Alussa selkeä lämmittely, jonka jälkeen lihaskunto-osuus ja lopuksi venyttelyt. Tunnin kesto 50 min.

% Stockmannilla
09:15
Rvp-muokkaus
Rvp-muokkaus R = Reisi V = Vatsa P = Pakara

Rankka lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja venyttelyistä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Välineinä käytetään mm. voimatankoja ja step-lautaa. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville!

% Stockmannilla
10:00
Niska-selkä
Niska-selkä

Hartiaseudun ja keskivartalon lihasten aineenvaihduntaa vilkastuttava, liikkuvuutta ja lihaskuntoa harjoittava tunti, jolla pyritään vahvistamaan ja rentouttamaan rasittuneita lihaksia. Välineinä voidaan käyttää kevyitä käsipainoja ja keppejä. Lopuksi noin 10 min. venyttely. Sopii kaikille.

% Ruoholahti
10:00
Motivus 50+
Motivus 50+

Motivus 50+ on monipuolista ja reipasta kuntoliikuntaa aikuisille! Motivus 50+ tunnilla jokainen kuntoilee asiantuntevan ohjaajan opastuksella oman kuntonsa ja vointinsa mukaan. Tunti sisältää liikkuvuutta, voimaa, koordinaatiota ja tasapainoa kehittäviä harjoituksia jumppa- ja PACEsalissa. Tunti sopii kaikille!

% Centrum
10:05
Yläkroppa-muokkaus
Yläkroppa-muokkaus

”Täsmäjumppa” ylävartalolle. Tehokas ja monipuolinen tunti, joka koostuu lyhyestä noin 10 min. selkeästä alkulämmittelystä, noin 30 min. lihaskunto-osuudesta keskittyen ylävartalon (käsi-, hartia- ja rintalihasten) ja keskivartalon (vatsa ja selkä) lihasten vahvistamiseen. Tunnilla käytetään 1-5 kg käsipainoja ja 2-10 kg voimatankoja. Lopuksi noin 5 min. palauttavat venyttelyt harjoitettuihin lihaksiin. Tunti sopii kaikille.

% Stockmannilla
11:00
Motivus
Motivus

Perusjumppa, joka sopii hyvin myös aloittelijoille! Tehokas ja selkeä tunti, joka koostuu perusliikkeistä rakennetusta noin 20 min. lämmittelystä (mm. marssi, polvennostot, kanta-peppuun), noin 20 min. lihaskunto-osuudesta koko keholle sekä noin 10 min. venyttelyistä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunnilla soitetaan reipasta, liikkeitä tukevaa ja vaihtelevaa musiikkia. Sopii kaikille.

% Stockmannilla
11:00
Rvp-muokkaus
Rvp-muokkaus R = Reisi V = Vatsa P = Pakara

Rankka lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja venyttelyistä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Välineinä käytetään mm. voimatankoja ja step-lautaa. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville!

% Ruoholahti
11:00
BodyPump
BodyPump

Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step -penkkiä. Voit valita itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

 

% Centrum
12:00
Liikkuvuus
Liikkuvuus

Dynaamiseen venyttelyyn perustuva toiminnallinen tunti, jolla kehitetään lihaspituutta ja liikkuvuutta. Tunti sopii kaikille.

% Ruoholahti

Vinkki: rajaa hakua valitsemalla Helsinki/Turku sivun yläreunasta

Huomaathan, että tunteihin saattaa tulla viime hetken muutoksia.

esim. 13.12.2018

Etsi aikataulusta
Osta kortit helposti verkosta
Liity postituslistalle
Etuja Motivuksen jäsenille
Aloittelijan ABC
Usein kysytyt kysymykset

Motivus Facebookissa Motivus Twitterissä Motivus Instagrammissa

Personal training Motivuksissa

MINÄ JA MOTIVUS - tavoitteellinen Ivy nauttii liikunnasta

Oli pimeä ja märkä marraskuu 2016, kun Ivy Tenni päätti palkata personal trainerin. Juoksuharrastus oli junnannut paikallaan yli vuoden ja tavoitteellista naista kismitti, kun kehitystä ei enää tapahtunut. Myös paino tuntui tarttuvan varteen hanakammin kuin aiemmin, vaikka Ivy noudatti liikuntarutiiniaan. Sopiva valmentaja löytyi Motivuksesta, jossa Ivy oli jumpannut jo pitkään. Kun Ivy ja Motivus Trainer Kiira kohtasivat, alkoi tapahtua.

Kipu on ohimenevää, tulokset pysyviä

“Mitä sinä haluaisit kehittää?”, Kiira kysyi. Naiset päättivät tavoitteen yhdessä, minkä pohjalta Kiira laati Ivylle harjoitusohjelman. Treenikerroilla Ivy huomasi, että omillaan oli jättänyt osan kapasiteetistaan uinumaan: “Hämmästyin joka kerta, kun Kiira intti minun jaksavan vielä jatkaa, ja niin todella jaksoin! Yksin ollessani en olisi sitä uskonut.” Erityisesti Ivyä puhuttelee Kiiran toistelema mantra: “pain is temporary”, kipu on ohimenevää.

Harjoittelemalla kahdesti viikossa kuntosalilla on Ivy saanut huimasti tuloksia. “Aluksi tavoittelin parempaa juoksukuntoa. Ja sen todella sain, sillä kestävyyskuntoni on parantunut tuntuvasti.” Jopa raskaat mäkivedot sujuvat sukkelammin. Juoksukin on alkanut maistua yhtä hyvältä kuin ennen.

Seuraavaksi Ivy pohti, voisiko kehittää lihaskuntoaan. Jälleen Kiira loi puitteet, joiden mukaan harjoittelemalla Ivy onnistui. Juoksu kulki, punnerrukset alkoivat luistaa ja painoa karisi. Parasta harjoittelussa on kuitenkin kokonaisvaltainen, hyvä olo.

Tavoitteellisuus ja liikunnan ilo

Personal trainerin palkkaamisen syy kertoo paljon Ivyn määrätietoisesta luonteesta: “Olen hyvin tavoitteellinen ihminen. Tarvitsin jonkun avuksi puskemaan minut mukavuusalueeltani ja halusin haastaa itseni.”

Elämäniloinen Ivy nauttii liikunnasta. Hän on kotoisin Filippiineiltä, jossa liikunnan harrastaminen on kalliimpaa. Hän aloitti omaehtoisen kuntoilun teini-ikäisenä, jolloin löysi salilta ja uimahallista liikunnan ilon. Altaassa hän saattoi haastaa itsensä ja huomasi nauttivansa itsensä ylittämisestä. 12 vuotta Suomessa asuneena hän on nautiskellut esimerkiksi juoksusta ja ryhmäliikunnasta, sittemmin Kiiran opastuksella kuntosaliharjoittelusta.

Personal training on treenikumppanuutta

Kiiran ja Ivyn  yhteistyö sujuu mainiosti. Aluksi he harjoittelivat kerran viikossa, sitten kahdesti. Nykyään parivaljakko harjoittelee kerran viikossa yhdessä ja Ivy toisen kerran omillaan. Kiiran ohjeistuksella Ivy tuntee treenaavansa eri tavalla jopa silloin, kun trainer ei kannusta vieressä.

Ivy vertaa Kiiran kanssa treenaamista osuvasti tenniksen pelaamiseen: ilman pelikaveria kumpikaan ei pelaa. Myös trainerin kanssa sitoudutaan harjoittelemaan ja kehittymään kohti yhdessä sovittua tavoitetta, mikä motivoi.

Ivy ja Kiira harjoittelemassa Motivus Centerissä aamutuimaan.

Treenaan, koska suunnittelen

Treenikumppanuuden lisäksi suunnittelu auttaa. “Treenit ovat osa viikko-ohjelmaani. Merkkaan ne samaan kalenteriin kuin muutkin tapaamiset. Voin treenata aamulla silloin kun mies vie lapset, jolloin vuorostani haen heidät iltapäivällä.”

Perhe-elämä suomalaisen aviomiehen ja 10- ja 6-vuotiaiden lasten kanssa sekä ura IT-alalla tekee arjesta hektistä. Ivy siis voisi olla kuntoilematta, vedoten kiireeseen ja velvollisuuksiinsa. Hän kuitenkin saa liikunnasta niin paljon, ettei koe menettävänsä mitään harjoittelemalla viikoittain. “Liikunta lievittää työstressiä ja nautin siitä aidosti.”

Ivyn innostus  ja kehitys on tarttuvaa, sillä nykyisin hänen aviomiehensäkin käy salilla ahkerammin. Telinevoimistelua harrastavan lapsen kanssa on mukava telmiä yhdessä, kun kunto on kohentunut. Myös kuusikerroksisen toimistorakennuksen rappuset taittuvat helposti päivittäin.

Moni perheellinen hankkii personal trainerin, koska aika on kortilla. Esimerkiksi Kiira treenautti ja Ivy työskenteli kuntosalilla niin tehokkaasti, että kaksi tunnin harjoituskertaa viikossa riitti. Ivy perustelee personal trainerin palkkaamista maalaisjärjellä: miksi opetella jotain taitoa kymmenen kertaa yksin, jos voi kehittyä nopeammin trainerin avustuksella? “Osasin kuntoilla, mutta Kiira vei harjoitteluni aivan uudelle tasolle. Pienin muutoksin ja korjauksin harjoittelusta tuli rankempaa ja tuloksia syntyi.”


Motivus Trainerit ja erilaiset treenipaketit löydät täältä. 

[ 4.6.2018 ]

info[at]motivus.fi | © Motivus 2018 | Tietosuojaseloste | Evästekäytäntö | Sivuston käyttöehdot