Seuraavat tunnit

07:00
Kahvakuula + Vatsatreeni + Venyttely
Kahvakuula + Vatsatreeni + VenyttelySyksyllä 2014 Motivus toi tuntivalikoimiin mielenkiintoisia yhdistelmätunteja; näillä tunneilla pääset kokeilemaan Motivuksen lajivalikoimaa laajemmin ja saat kehollesi monipuolisen treenin! Kahvakuula + Vatsatreeni + Venyttely -tunnilla saat kokea kolmen suositun lajin parhaat puolet yhdellä kertaa. Tervetuloa kokeilemaan!
% Ruoholahti
07:00
BodyPump
BodyPump

Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step -penkkiä. Voit valita itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

 

% Centrum
07:15
Muokkaus
Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Noin 10 min. selkeän alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä noin 35min. koko vartalolle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, voimatankoja ja step-lautaa. Lopuksi lyhyet, noin 5 min. venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

% Stockmannilla
10:00
Muokkaus
Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Noin 10 min. selkeän alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä noin 35min. koko vartalolle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, voimatankoja ja step-lautaa. Lopuksi lyhyet, noin 5 min. venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

% Stockmannilla
10:00
Seniorit
Seniorit

Motivus tarjoaa monipuolista ja reipasta kuntoliikuntaa senioreille. Senioritunti on ikäihmisille suunnattua ohjattua liikuntaa. Ohjattu ryhmäliikunta ylläpitää, kehittää ja parantaa toimintakykyä, kohottaa kuntoa, luo uusia ystävyyssuhteita sekä virkistää mieltä ja kehoa. Senioritunnilla jokainen kuntoilee asiantuntevan ohjaajan opastuksella oman kuntonsa ja vointinsa mukaan. Tunti sisältää voimaa, koordinaatiota ja tasapainoa kehittäviä harjoituksia jumppa- ja kuntosalissa.

% Ruoholahti
10:00
Sykemuokkaus
Sykemuokkaus

Reipastahtinen yhdistelmätunti jossa lihaskunto- ja sykkeenkohotusjaksot vuorottelevat. Tunti voi sisältää hyppyjä. Tunti kehittää lihaskuntoa ja hapenottokykyä.

% Centrum
11:00
Niska-selkä
Niska-selkä

Hartiaseudun ja keskivartalon lihasten aineenvaihduntaa vilkastuttava, liikkuvuutta ja lihaskuntoa harjoittava tunti, jolla pyritään vahvistamaan ja rentouttamaan rasittuneita lihaksia. Välineinä voidaan käyttää kevyitä käsipainoja ja keppejä. Lopuksi noin 10 min. venyttely. Sopii kaikille.

% Stockmannilla
11:00
Sykemuokkaus
Sykemuokkaus

Reipastahtinen yhdistelmätunti jossa lihaskunto- ja sykkeenkohotusjaksot vuorottelevat. Tunti voi sisältää hyppyjä. Tunti kehittää lihaskuntoa ja hapenottokykyä.

% Ruoholahti
11:00
Pilates
Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä tukilihaksia, parantaa ryhtiä ja pitää selän terveenä. Pilates-tunnilla edetään liikkeestä toiseen pilates-hengityksen tahdissa rauhallisesti ja tarkasti. Pilates-hengitys antaa liikkeelle rytmin ja mahdollistaa tukilihasten aktivoinnin. Yliaktiiviset lihaksen rentoutuvat ja vartalon linjaus ja ryhti paranevat. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

% Centrum
12:00
FasciaMethod
FasciaMethod

FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Keskitymme parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen. Teemme tarkasti kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä.

Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan. FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä tuote.

% Stockmannilla

Vinkki: rajaa hakua valitsemalla Helsinki/Turku sivun yläreunasta

Huomaathan, että tunteihin saattaa tulla viime hetken muutoksia.

esim. 19.09.2018

Etsi aikataulusta
Osta kortit helposti verkosta
Liity postituslistalle
Etuja Motivuksen jäsenille
Aloittelijan ABC
Usein kysytyt kysymykset

Motivus Facebookissa Motivus Twitterissä Motivus Instagrammissa

Minna Meriluoto Motivus Centerissä

MINÄ JA MOTIVUS: Jalkapalloilija Minna Meriluoto

Minna Meriluodon jalkapalloura (s.1985) on vertaansa vailla: maalivahti pelasi seitsemän vuotta ammattilaisena Ruotsissa. Suomen maajoukkueessa hän on pelannut niin monta kertaa, että on saattanut mennä laskuissa sekaisin: “Muistaakseni 59 ottelua.”, hän nauraa. Viimeisimmän maajoukkuepelin nainen edusti kapteenina. Suomeen palattuaan Minna on pelannut kolme vuotta HJK:n riveissä ja kuten muut joukkueen naispelaajat, harjoittelee Motivuksen saleilla.

Maalivahdin kuntosalitreeni: voimaa ja räjähtävyyttä ympäri vuoden

“Kokonaisvaltaista”, kuvailee Minna salitreenejään. Maalivahtina Minnan on ylläpidettävä ja kehitettävä salitreenillä koko kehonsa voimaa, kimmoisuutta ja räjähtävyyttä. Torjujan on ehdittävä maalin jokaiseen nurkkaan säpäkillä hypyillä ja pyrähdyksillä. Räjähtävyys rakentuu perusvoiman varaan, joista molempia ylläpidetään kuluttavalla pelikaudellakin.  “Tässä lajissa voimaharjoittelua ei saa jättää missään vaiheessa harjoituskautta.” Viikoittaisissa punttitreeneissään Minna saattaa esimerkiksi yhdistää jalkaprässissä puurtamisen tehokkaisiin kyykkyhyppysarjoihin.

Lisäksi Minnan käsien ja keskikehon lihaksissa on oltava paljon voimaa ja pitoa. Vahvat kädet nappaavat täpärätkin pallot. Nopeat dyykkaykset ja taivutukset pallon perään vaativat keskivartalon tukea. Minna tekee pitojen ja lankkujen lisäksi erilaisia kiertoliikkeitä lisäpainolla. Ylävartaloa hän voi harjoittaa esimerkiksi ylätaljassa tai raskaita kuntopalloja nappaamalla. Monipuolisia treenejä tekevä urheilija kiittelee Motivus Centerin tilavuutta ja varustelua. Centerissä onnistuvat lihaskuntoharjoitusten lisäksi liikkuvuus- ja  kehonhuoltotreeni.

Akillesjänne poikki - kuntoutumisen salaisuus

Vielä kesken oleva pelikausi vaatii myös tarkkaa palautumista. Minna on oppinut uransa aikana kuuntelemaan kehoaan. “Kehitys tapahtuu levossa ja joskus on hyvä olla itselleen myös armollinen. Tämä olisi jokaiselle kuntourheilijallekin hyvä tiedostaa.” Erityiselle koetukselle hänen luottonsa kehon elpymiseen joutui akillesjänteen mennessä poikki noin vuosi sitten. Pelin viime minuuteilla nilkan takaosassa napsahti keskityspalloa tavoitellessa. Vamman toiveikkain kuntoutumisennuste oli puoli vuotta.

Miten jalkapallolle omistautuneen urheilijan kuuppa kesti pitkän pelitauon? Positiivinen nainen nostaa esille maltin, luottamuksen, välitavoitteet ja lihasmuistin.

Muiden peliä katsoessaan Minna ei surkutellut koipeaan, vaan tunsi voimakasta halua pelata rakkaan joukkueensa kanssa. “Ajattelin, että kun jaksan tsempata yhden vaiheen, pääsen vesijuoksemaan. Ja sitten pyöräilemään, kohta hölkkäämään.”

Käyttämättömänä riutunut laiheliinipohje voimistui kärsivällisesti tehdyin harjoittein yllättävän ripeästi, mistä Minna kiittää jalan lihasmuistia. Aiemmin paljon työtä tehnyt lihas kuntoutuu nopeammin ennalleen kuin sellainen, jota ei ole rasitettu. Kuntoutumisen onnistumisiin keskittynyt Minna kuntoutui kentälle tasan puolen vuoden kuluttua vammasta.

Into pelata ja voittaa

Minna on pelannut kuusivuotiaasta saakka. Tuolloin pallo kiehtoi häntä niin paljon, ettei innokas tyttö olisi malttanut pysyä pelipaikallaan. Lämpimiä muistoja herättää myös jalkapallon yhteisöllisyys. Nykyäänkin on joukkueesta ja taustatiimistä koostuva futisperhe Minnalle tärkeä. Kolmatta vuotta HJK:ssa pelaava Minna ylistää seuran yhteishenkeä. “Haluan pelata ja voittaa juuri täällä.”

Minna on esikuva erityisesti Suomen innokkaille tyttöfutaajille. Myös siksi hän tavoittelee tuleville lupauksille parhaita mahdollisia peliolosuhteita. Minnan mukaan kaikki eivät tiedä, millaisin treenimäärin naisjoukkueet harjoittelevat. Futis- ja oheistreenit tehdään töiden tai koulun päälle. Yhtä omistautuneesti kuin ammattilaiset, vaikka ammattilaisuus on mahdollista vain harvalle. Minna iloitsee elävänsä suomifutiksen nousukaudella, jolloin naisjoukkueet alkavat saada ansaitsemaansa arvostusta ja panostusta.

Päättäväinen nainen aikoo kehittyä pelaajana edelleen. Minnan olemuksesta paistaa voitonnälkä, kun hän puhuu tavoitteistaan. Haastattelua tehdessä  HJK:lla oli mahdollisuus Naisten liigan pronssiin sekä Suomen cupin voittoon. Lisäksi näkökentässä siintävät MM-karsinnat. Minnan tavoite toteutui, kun HJK nappasi sekä pronssin että cupin voiton, nousten jälleen naisjalkapallon kärkeen.

Motivus tukee naisurheilua tarjoamalla Minnalle ja muille HJK:n naisten jalkapallojoukkueen pelaajille harjoittelumahdollisuuden. Motivus onnittelee HJK:n naisjoukkuetta Naisten liigan pronssista ja Suomen Cupin voitosta!

[ 12.12.2017 ]

info[at]motivus.fi | © Motivus 2018 | Tietosuojaseloste | Evästekäytäntö | Sivuston käyttöehdot