Seuraavat tunnit

10:20
Muokkaus
Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Noin 10 min. selkeän alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä noin 35min. koko vartalolle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, voimatankoja ja step-lautaa. Lopuksi lyhyet, noin 5 min. venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

% Centrum
10:20
Kahvakuula
Kahvakuula

Tunnilla käytetään välineenä 6-20 kg kahvakuulia. Kahvakuulatunnilla treenaat yhden lihaksen sijasta useaa lihasryhmää kerralla! Tunti koostuu lämmittelystä, tekniikkaharjoitteista ja liikepattereista. Tunti on tehokas, mutta se ei sisällä askellusta tai koreografiaa. Tunti sopii erinomaisesti jo aikaisemmin lihaskuntoharjoittelua harrastaneille sekä miehille. Tunnin kesto 50 min.

% Ruoholahti
11:15
Motivus Kehonhuolto
Motivus Kehonhuolto

Motivus Kehonhuolto on kokonaisvaltainen lihasten ja lihaskalvojen hyvinvointia edistävä tunti, jossa on vaikutteita eri kehonhuoltomenetelmistä. Tunnilla käytetään apuna rullaa ja omaa kehoa. Rauhallisesta tahdistaan huolimatta tunnet harjoittelun tehokkuuden välittömästi: Dynaamiset liikkeet ja kehon huoltaminen rullan avulla lisäävät liikkuvuutta ja rullailulla onkin paljon samoja hyötyjä kuin hieronnalla. Liikkeet tehdään omaan tahtiin. Tunnilla ei tarvitse kenkiä. Tunti sopii kaikille.

% Centrum
11:20
Muokkaus
Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Noin 10 min. selkeän alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä noin 35min. koko vartalolle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, voimatankoja ja step-lautaa. Lopuksi lyhyet, noin 5 min. venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

% Stockmannilla
11:20
Rvp-muokkaus
Rvp-muokkaus R = Reisi V = Vatsa P = Pakara

Rankka lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja venyttelyistä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Välineinä käytetään mm. voimatankoja ja step-lautaa. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville!

% Ruoholahti
11:20
IC Taso 2-3
IC Taso 2-3

Hieman vaativampi sisäpyöräilytunti. Se sisältää pidemmät työosuudet ja lyhyemmät palautukset. Kahden työvaiheen jälkeen palautellaan aina hetki. Tunti sopii kaikille. Se lisää lihaskestävyyttä ja on tehokas harjoitus rasvanpolttoon. Tavoitteena on työskennellä aerobisesti kehittäen kuntoa ja tekniikkaa. Tunnin alussa tarvittaessa lyhyt laiteopastus.

% Ruoholahti
12:15
Venyttely
Venyttely

Venyttely 50/60 Venyttelytunnilla hyödynnetään monipuolisesti erilaisia kehonhallinta-, liikkuvuus- ja mobilisaatioharjoitteita omaa kehoa kuunnellen. Tunti sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

% Ruoholahti
13:25
BodyPump
BodyPump

Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step -penkkiä. Voit valita itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

 

% Ruoholahti
16:00
Pilates
Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä tukilihaksia, parantaa ryhtiä ja pitää selän terveenä. Pilates-tunnilla edetään liikkeestä toiseen pilates-hengityksen tahdissa rauhallisesti ja tarkasti. Pilates-hengitys antaa liikkeelle rytmin ja mahdollistaa tukilihasten aktivoinnin. Yliaktiiviset lihaksen rentoutuvat ja vartalon linjaus ja ryhti paranevat. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

% Ruoholahti
16:15
Motivus
Motivus

Perusjumppa, joka sopii hyvin myös aloittelijoille! Tehokas ja selkeä tunti, joka koostuu perusliikkeistä rakennetusta noin 20 min. lämmittelystä (mm. marssi, polvennostot, kanta-peppuun), noin 20 min. lihaskunto-osuudesta koko keholle sekä noin 10 min. venyttelyistä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunnilla soitetaan reipasta, liikkeitä tukevaa ja vaihtelevaa musiikkia. Sopii kaikille.

% Stockmannilla

Vinkki: rajaa hakua valitsemalla Helsinki/Turku sivun yläreunasta

Huomaathan, että tunteihin saattaa tulla viime hetken muutoksia.

esim. 17.02.2019

Etsi aikataulusta
Osta kortit helposti verkosta
Liity postituslistalle
Etuja Motivuksen jäsenille
Aloittelijan ABC
Usein kysytyt kysymykset

Motivus Facebookissa Motivus Twitterissä Motivus Instagrammissa

Minna Meriluoto Motivus Centerissä

MINÄ JA MOTIVUS: Jalkapalloilija Minna Meriluoto

Minna Meriluodon jalkapalloura (s.1985) on vertaansa vailla: maalivahti pelasi seitsemän vuotta ammattilaisena Ruotsissa. Suomen maajoukkueessa hän on pelannut niin monta kertaa, että on saattanut mennä laskuissa sekaisin: “Muistaakseni 59 ottelua.”, hän nauraa. Viimeisimmän maajoukkuepelin nainen edusti kapteenina. Suomeen palattuaan Minna on pelannut kolme vuotta HJK:n riveissä ja kuten muut joukkueen naispelaajat, harjoittelee Motivuksen saleilla.

Maalivahdin kuntosalitreeni: voimaa ja räjähtävyyttä ympäri vuoden

“Kokonaisvaltaista”, kuvailee Minna salitreenejään. Maalivahtina Minnan on ylläpidettävä ja kehitettävä salitreenillä koko kehonsa voimaa, kimmoisuutta ja räjähtävyyttä. Torjujan on ehdittävä maalin jokaiseen nurkkaan säpäkillä hypyillä ja pyrähdyksillä. Räjähtävyys rakentuu perusvoiman varaan, joista molempia ylläpidetään kuluttavalla pelikaudellakin.  “Tässä lajissa voimaharjoittelua ei saa jättää missään vaiheessa harjoituskautta.” Viikoittaisissa punttitreeneissään Minna saattaa esimerkiksi yhdistää jalkaprässissä puurtamisen tehokkaisiin kyykkyhyppysarjoihin.

Lisäksi Minnan käsien ja keskikehon lihaksissa on oltava paljon voimaa ja pitoa. Vahvat kädet nappaavat täpärätkin pallot. Nopeat dyykkaykset ja taivutukset pallon perään vaativat keskivartalon tukea. Minna tekee pitojen ja lankkujen lisäksi erilaisia kiertoliikkeitä lisäpainolla. Ylävartaloa hän voi harjoittaa esimerkiksi ylätaljassa tai raskaita kuntopalloja nappaamalla. Monipuolisia treenejä tekevä urheilija kiittelee Motivus Centerin tilavuutta ja varustelua. Centerissä onnistuvat lihaskuntoharjoitusten lisäksi liikkuvuus- ja  kehonhuoltotreeni.

Akillesjänne poikki - kuntoutumisen salaisuus

Vielä kesken oleva pelikausi vaatii myös tarkkaa palautumista. Minna on oppinut uransa aikana kuuntelemaan kehoaan. “Kehitys tapahtuu levossa ja joskus on hyvä olla itselleen myös armollinen. Tämä olisi jokaiselle kuntourheilijallekin hyvä tiedostaa.” Erityiselle koetukselle hänen luottonsa kehon elpymiseen joutui akillesjänteen mennessä poikki noin vuosi sitten. Pelin viime minuuteilla nilkan takaosassa napsahti keskityspalloa tavoitellessa. Vamman toiveikkain kuntoutumisennuste oli puoli vuotta.

Miten jalkapallolle omistautuneen urheilijan kuuppa kesti pitkän pelitauon? Positiivinen nainen nostaa esille maltin, luottamuksen, välitavoitteet ja lihasmuistin.

Muiden peliä katsoessaan Minna ei surkutellut koipeaan, vaan tunsi voimakasta halua pelata rakkaan joukkueensa kanssa. “Ajattelin, että kun jaksan tsempata yhden vaiheen, pääsen vesijuoksemaan. Ja sitten pyöräilemään, kohta hölkkäämään.”

Käyttämättömänä riutunut laiheliinipohje voimistui kärsivällisesti tehdyin harjoittein yllättävän ripeästi, mistä Minna kiittää jalan lihasmuistia. Aiemmin paljon työtä tehnyt lihas kuntoutuu nopeammin ennalleen kuin sellainen, jota ei ole rasitettu. Kuntoutumisen onnistumisiin keskittynyt Minna kuntoutui kentälle tasan puolen vuoden kuluttua vammasta.

Into pelata ja voittaa

Minna on pelannut kuusivuotiaasta saakka. Tuolloin pallo kiehtoi häntä niin paljon, ettei innokas tyttö olisi malttanut pysyä pelipaikallaan. Lämpimiä muistoja herättää myös jalkapallon yhteisöllisyys. Nykyäänkin on joukkueesta ja taustatiimistä koostuva futisperhe Minnalle tärkeä. Kolmatta vuotta HJK:ssa pelaava Minna ylistää seuran yhteishenkeä. “Haluan pelata ja voittaa juuri täällä.”

Minna on esikuva erityisesti Suomen innokkaille tyttöfutaajille. Myös siksi hän tavoittelee tuleville lupauksille parhaita mahdollisia peliolosuhteita. Minnan mukaan kaikki eivät tiedä, millaisin treenimäärin naisjoukkueet harjoittelevat. Futis- ja oheistreenit tehdään töiden tai koulun päälle. Yhtä omistautuneesti kuin ammattilaiset, vaikka ammattilaisuus on mahdollista vain harvalle. Minna iloitsee elävänsä suomifutiksen nousukaudella, jolloin naisjoukkueet alkavat saada ansaitsemaansa arvostusta ja panostusta.

Päättäväinen nainen aikoo kehittyä pelaajana edelleen. Minnan olemuksesta paistaa voitonnälkä, kun hän puhuu tavoitteistaan. Haastattelua tehdessä  HJK:lla oli mahdollisuus Naisten liigan pronssiin sekä Suomen cupin voittoon. Lisäksi näkökentässä siintävät MM-karsinnat. Minnan tavoite toteutui, kun HJK nappasi sekä pronssin että cupin voiton, nousten jälleen naisjalkapallon kärkeen.

Motivus tukee naisurheilua tarjoamalla Minnalle ja muille HJK:n naisten jalkapallojoukkueen pelaajille harjoittelumahdollisuuden. Motivus onnittelee HJK:n naisjoukkuetta Naisten liigan pronssista ja Suomen Cupin voitosta!

[ 12.12.2017 ]

info[at]motivus.fi | © Motivus 2018 | Tietosuojaseloste | Evästekäytäntö | Sivuston käyttöehdot