Seuraavat tunnit

10:00
Motivus 50+
Motivus 50+

Motivus 50+ on monipuolista ja reipasta kuntoliikuntaa aikuisille! Motivus 50+ tunnilla jokainen kuntoilee asiantuntevan ohjaajan opastuksella oman kuntonsa ja vointinsa mukaan. Tunti sisältää liikkuvuutta, voimaa, koordinaatiota ja tasapainoa kehittäviä harjoituksia jumppa- ja PACEsalissa. Tunti sopii kaikille!

% Centrum
10:00
Kiinteytys
Kiinteytys

Helpohko koreografinen tunti aerobicin perusaskeleet osaaville! Tunti koostuu alkulämmittelystä, aerobisesta askellusosuudesta, lyhyestä keskivartalon lihaksiin painottuvasta lihaskunto-osuudesta sekä palauttavista loppuvenyttelystä. Eri ohjaajilla tunnin koreografinen haastavuus vaihtelee – löydä omasi kokeilemalla! 

% Stockmannilla
10:00
Muokkaus
Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Noin 10 min. selkeän alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä noin 35min. koko vartalolle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, voimatankoja ja step-lautaa. Lopuksi lyhyet, noin 5 min. venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

% Ruoholahti
11:00
Venyttely
Venyttely

Venyttely 50/60 Venyttelytunnilla hyödynnetään monipuolisesti erilaisia kehonhallinta-, liikkuvuus- ja mobilisaatioharjoitteita omaa kehoa kuunnellen. Tunti sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

% Stockmannilla
11:00
Vatsatreeni + Venyttely
Vatsatreeni + Venyttely

UUSI YHDISTELMÄTUNTI!
Tunnin ensimmäinen osio keskittyy tehokkaaseen keskivartalotreeniin, kun taas tunnin jälkipuoliskolla venytellään rauhallisesti ja monipuolisesti koko kehon lihaksia. Ei sisällä askellusta. Tunti sopii kaikille.

 

% Ruoholahti
11:00
IC Taso 2
IC Taso 2

Hieman vaativampi sisäpyöräilytunti. Se sisältää pidemmät työosuudet ja lyhyemmät palautukset. Kahden työvaiheen jälkeen palautellaan aina hetki. Tunti sopii kaikille. Se lisää lihaskestävyyttä ja on tehokas harjoitus rasvanpolttoon. Tavoitteena on työskennellä aerobisesti kehittäen kuntoa ja tekniikkaa. Tunnin alussa tarvittaessa lyhyt laiteopastus.

% Ruoholahti
11:10
PACE 3x10
PACE 3x10

Tunti muodostuu kolmesta 10 minuutin kierroksesta, joissa yhdessä laitteessa viivytään 40 sekuntia. Kokonaiskesto 45 min.

PACE 3x10 + ven tunnilla Pace-osuuden jälkeen normaalia pidemmät venyttelyt, kokonaiskesto 60 min.

% Centrum
12:00
Motivus
Motivus

Perusjumppa, joka sopii hyvin myös aloittelijoille! Tehokas ja selkeä tunti, joka koostuu perusliikkeistä rakennetusta noin 20 min. lämmittelystä (mm. marssi, polvennostot, kanta-peppuun), noin 20 min. lihaskunto-osuudesta koko keholle sekä noin 10 min. venyttelyistä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunnilla soitetaan reipasta, liikkeitä tukevaa ja vaihtelevaa musiikkia. Sopii kaikille.

% Stockmannilla
16:10
Pilates
Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä tukilihaksia, parantaa ryhtiä ja pitää selän terveenä. Pilates-tunnilla edetään liikkeestä toiseen pilates-hengityksen tahdissa rauhallisesti ja tarkasti. Pilates-hengitys antaa liikkeelle rytmin ja mahdollistaa tukilihasten aktivoinnin. Yliaktiiviset lihaksen rentoutuvat ja vartalon linjaus ja ryhti paranevat. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

Stockmannilla
16:30
Pilates
Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä tukilihaksia, parantaa ryhtiä ja pitää selän terveenä. Pilates-tunnilla edetään liikkeestä toiseen pilates-hengityksen tahdissa rauhallisesti ja tarkasti. Pilates-hengitys antaa liikkeelle rytmin ja mahdollistaa tukilihasten aktivoinnin. Yliaktiiviset lihaksen rentoutuvat ja vartalon linjaus ja ryhti paranevat. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

Ruoholahti

Vinkki: rajaa hakua valitsemalla Helsinki/Turku sivun yläreunasta

Huomaathan, että tunteihin saattaa tulla viime hetken muutoksia.

esim. 18.06.2018

Etsi aikataulusta
Osta kortit helposti verkosta
Liity postituslistalle
Etuja Motivuksen jäsenille
Aloittelijan ABC
Usein kysytyt kysymykset

Motivus Facebookissa Motivus Twitterissä Motivus Instagrammissa

Minna Meriluoto Motivus Centerissä

MINÄ JA MOTIVUS: Jalkapalloilija Minna Meriluoto

Minna Meriluodon jalkapalloura (s.1985) on vertaansa vailla: maalivahti pelasi seitsemän vuotta ammattilaisena Ruotsissa. Suomen maajoukkueessa hän on pelannut niin monta kertaa, että on saattanut mennä laskuissa sekaisin: “Muistaakseni 59 ottelua.”, hän nauraa. Viimeisimmän maajoukkuepelin nainen edusti kapteenina. Suomeen palattuaan Minna on pelannut kolme vuotta HJK:n riveissä ja kuten muut joukkueen naispelaajat, harjoittelee Motivuksen saleilla.

Maalivahdin kuntosalitreeni: voimaa ja räjähtävyyttä ympäri vuoden

“Kokonaisvaltaista”, kuvailee Minna salitreenejään. Maalivahtina Minnan on ylläpidettävä ja kehitettävä salitreenillä koko kehonsa voimaa, kimmoisuutta ja räjähtävyyttä. Torjujan on ehdittävä maalin jokaiseen nurkkaan säpäkillä hypyillä ja pyrähdyksillä. Räjähtävyys rakentuu perusvoiman varaan, joista molempia ylläpidetään kuluttavalla pelikaudellakin.  “Tässä lajissa voimaharjoittelua ei saa jättää missään vaiheessa harjoituskautta.” Viikoittaisissa punttitreeneissään Minna saattaa esimerkiksi yhdistää jalkaprässissä puurtamisen tehokkaisiin kyykkyhyppysarjoihin.

Lisäksi Minnan käsien ja keskikehon lihaksissa on oltava paljon voimaa ja pitoa. Vahvat kädet nappaavat täpärätkin pallot. Nopeat dyykkaykset ja taivutukset pallon perään vaativat keskivartalon tukea. Minna tekee pitojen ja lankkujen lisäksi erilaisia kiertoliikkeitä lisäpainolla. Ylävartaloa hän voi harjoittaa esimerkiksi ylätaljassa tai raskaita kuntopalloja nappaamalla. Monipuolisia treenejä tekevä urheilija kiittelee Motivus Centerin tilavuutta ja varustelua. Centerissä onnistuvat lihaskuntoharjoitusten lisäksi liikkuvuus- ja  kehonhuoltotreeni.

Akillesjänne poikki - kuntoutumisen salaisuus

Vielä kesken oleva pelikausi vaatii myös tarkkaa palautumista. Minna on oppinut uransa aikana kuuntelemaan kehoaan. “Kehitys tapahtuu levossa ja joskus on hyvä olla itselleen myös armollinen. Tämä olisi jokaiselle kuntourheilijallekin hyvä tiedostaa.” Erityiselle koetukselle hänen luottonsa kehon elpymiseen joutui akillesjänteen mennessä poikki noin vuosi sitten. Pelin viime minuuteilla nilkan takaosassa napsahti keskityspalloa tavoitellessa. Vamman toiveikkain kuntoutumisennuste oli puoli vuotta.

Miten jalkapallolle omistautuneen urheilijan kuuppa kesti pitkän pelitauon? Positiivinen nainen nostaa esille maltin, luottamuksen, välitavoitteet ja lihasmuistin.

Muiden peliä katsoessaan Minna ei surkutellut koipeaan, vaan tunsi voimakasta halua pelata rakkaan joukkueensa kanssa. “Ajattelin, että kun jaksan tsempata yhden vaiheen, pääsen vesijuoksemaan. Ja sitten pyöräilemään, kohta hölkkäämään.”

Käyttämättömänä riutunut laiheliinipohje voimistui kärsivällisesti tehdyin harjoittein yllättävän ripeästi, mistä Minna kiittää jalan lihasmuistia. Aiemmin paljon työtä tehnyt lihas kuntoutuu nopeammin ennalleen kuin sellainen, jota ei ole rasitettu. Kuntoutumisen onnistumisiin keskittynyt Minna kuntoutui kentälle tasan puolen vuoden kuluttua vammasta.

Into pelata ja voittaa

Minna on pelannut kuusivuotiaasta saakka. Tuolloin pallo kiehtoi häntä niin paljon, ettei innokas tyttö olisi malttanut pysyä pelipaikallaan. Lämpimiä muistoja herättää myös jalkapallon yhteisöllisyys. Nykyäänkin on joukkueesta ja taustatiimistä koostuva futisperhe Minnalle tärkeä. Kolmatta vuotta HJK:ssa pelaava Minna ylistää seuran yhteishenkeä. “Haluan pelata ja voittaa juuri täällä.”

Minna on esikuva erityisesti Suomen innokkaille tyttöfutaajille. Myös siksi hän tavoittelee tuleville lupauksille parhaita mahdollisia peliolosuhteita. Minnan mukaan kaikki eivät tiedä, millaisin treenimäärin naisjoukkueet harjoittelevat. Futis- ja oheistreenit tehdään töiden tai koulun päälle. Yhtä omistautuneesti kuin ammattilaiset, vaikka ammattilaisuus on mahdollista vain harvalle. Minna iloitsee elävänsä suomifutiksen nousukaudella, jolloin naisjoukkueet alkavat saada ansaitsemaansa arvostusta ja panostusta.

Päättäväinen nainen aikoo kehittyä pelaajana edelleen. Minnan olemuksesta paistaa voitonnälkä, kun hän puhuu tavoitteistaan. Haastattelua tehdessä  HJK:lla oli mahdollisuus Naisten liigan pronssiin sekä Suomen cupin voittoon. Lisäksi näkökentässä siintävät MM-karsinnat. Minnan tavoite toteutui, kun HJK nappasi sekä pronssin että cupin voiton, nousten jälleen naisjalkapallon kärkeen.

Motivus tukee naisurheilua tarjoamalla Minnalle ja muille HJK:n naisten jalkapallojoukkueen pelaajille harjoittelumahdollisuuden. Motivus onnittelee HJK:n naisjoukkuetta Naisten liigan pronssista ja Suomen Cupin voitosta!

[ 12.12.2017 ]

info[at]motivus.fi | © Motivus 2018 | Tietosuojaseloste | Evästekäytäntö | Sivuston käyttöehdot