Seuraavat tunnit

07:00
PACE 3x10
PACE 3x10

Tunti muodostuu kolmesta 10 minuutin kierroksesta, joissa yhdessä laitteessa viivytään 40 sekuntia. Kokonaiskesto 45 min.

PACE 3x10 + ven tunnilla Pace-osuuden jälkeen normaalia pidemmät venyttelyt, kokonaiskesto 60 min.

% Centrum
07:00
IC30+Vatsa30
IC30+Vatsa30

Tällä yhdistelmätunnilla saat tehokkaan pyöräilytreenin sekä tiukan keskivartaloharjoituksen. Tunti aloitetaan pyöräilysalissa lyhyellä lämmittelyllä ja kahdella 10-12 minuutin työosuudella. Puolen tunnin pyöräilyn jälkeen siirrytään ripeästi toiseen saliin tiukkaan keskivartalotreeniin. Lopussa palauttavat venyttelyt. Tunti sopii kaikille. Tunti sisältää siirtymän IC -salista toiseen tilaan.

% Ruoholahti
07:30
Miehet
Miehet

Miesten oma lihaskuntovoittoinen tunti Motivus Stockmannilla tiistaisin ja torstaisin klo 7.30. Alussa selkeä lämmittely, jonka jälkeen lihaskunto-osuus ja lopuksi venyttelyt. Tunnin kesto 50 min.

% Stockmannilla
09:15
Niska-selkä
Niska-selkä

Hartiaseudun ja keskivartalon lihasten aineenvaihduntaa vilkastuttava, liikkuvuutta ja lihaskuntoa harjoittava tunti, jolla pyritään vahvistamaan ja rentouttamaan rasittuneita lihaksia. Välineinä voidaan käyttää kevyitä käsipainoja ja keppejä. Lopuksi noin 10 min. venyttely. Sopii kaikille.

% Stockmannilla
09:30
Rvp-muokkaus
Rvp-muokkaus R = Reisi V = Vatsa P = Pakara

Rankka lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta ja venyttelyistä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Välineinä käytetään mm. voimatankoja ja step-lautaa. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville!

% Centrum
09:50
BodyPump
BodyPump

Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step -penkkiä. Voit valita itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

 

% Ruoholahti
10:05
Pilates
Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä tukilihaksia, parantaa ryhtiä ja pitää selän terveenä. Pilates-tunnilla edetään liikkeestä toiseen pilates-hengityksen tahdissa rauhallisesti ja tarkasti. Pilates-hengitys antaa liikkeelle rytmin ja mahdollistaa tukilihasten aktivoinnin. Yliaktiiviset lihaksen rentoutuvat ja vartalon linjaus ja ryhti paranevat. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

% Stockmannilla
10:30
Motivus Kehonhuolto
Motivus Kehonhuolto

Motivus Kehonhuolto on kokonaisvaltainen lihasten ja lihaskalvojen hyvinvointia edistävä tunti, jossa on vaikutteita eri kehonhuoltomenetelmistä. Tunnilla käytetään apuna rullaa ja omaa kehoa. Rauhallisesta tahdistaan huolimatta tunnet harjoittelun tehokkuuden välittömästi: Dynaamiset liikkeet ja kehon huoltaminen rullan avulla lisäävät liikkuvuutta ja rullailulla onkin paljon samoja hyötyjä kuin hieronnalla. Liikkeet tehdään omaan tahtiin. Tunnilla ei tarvitse kenkiä. Tunti sopii kaikille.

% Centrum
11:00
Motivus
Motivus

Perusjumppa, joka sopii hyvin myös aloittelijoille! Tehokas ja selkeä tunti, joka koostuu perusliikkeistä rakennetusta noin 20 min. lämmittelystä (mm. marssi, polvennostot, kanta-peppuun), noin 20 min. lihaskunto-osuudesta koko keholle sekä noin 10 min. venyttelyistä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunnilla soitetaan reipasta, liikkeitä tukevaa ja vaihtelevaa musiikkia. Sopii kaikille.

% Ruoholahti
11:10
Motivus
Motivus

Perusjumppa, joka sopii hyvin myös aloittelijoille! Tehokas ja selkeä tunti, joka koostuu perusliikkeistä rakennetusta noin 20 min. lämmittelystä (mm. marssi, polvennostot, kanta-peppuun), noin 20 min. lihaskunto-osuudesta koko keholle sekä noin 10 min. venyttelyistä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunnilla soitetaan reipasta, liikkeitä tukevaa ja vaihtelevaa musiikkia. Sopii kaikille.

% Stockmannilla

Vinkki: rajaa hakua valitsemalla Helsinki/Turku sivun yläreunasta

Huomaathan, että tunteihin saattaa tulla viime hetken muutoksia.

esim. 19.03.2019

Etsi aikataulusta
Osta kortit helposti verkosta
Liity postituslistalle
Etuja Motivuksen jäsenille
Aloittelijan ABC
Usein kysytyt kysymykset

Motivus Facebookissa Motivus Twitterissä Motivus Instagrammissa

Tuukka

MINÄ JA MOTIVUS: "Elän liikkuakseni."

Tuukka Pursiainen on 33-vuotias isä, aviomies ja liikunta-alan yrittäjä. Miten hän löytää aikaa liikkua, kun kotona on vauva, vaimo, kaksi koiraa ja kalenterissa täyttä? Entä miten liikunta-alan ammattilainen treenaa salilla?

 

Tuukalle liikunta on välttämättömyys. “Elän liikkuakseni, se on elämäntehtäväni.” Kahta liikunta-alan yritystä pyörittävä Tuukka tarvitsee treeniä arkeensa voidakseen hyvin. Vaikka vaimo, lapsi, kaksi koiraa ja yrittäjyys vaativat paljon huolenpitoa ja omistautumista, Tuukka etsii aikaa liikkua. Miten?


“Suunnitelmallisuus.”, vinkkaa Tuukka. Ennakointia auttaa aito halu liikkua. Tekosyitä liikkumattomuudelle voi löytyä loputtomasti, jos itselle sopivaa lajia ei ole vielä löytynyt. “Vaikeina hetkinä harva jaksaa liikkua tavalla, josta ei oikeasti saa mielihyvää.”, Tuukka pohtii.


Ulkonäköseikkojen sijaan Tuukan tärkein syy lähteä liikkelle on hyvä olo. Onnistunut salikerta on sellainen, jonne lähtiessä on hyvä mieli ja palatessa vielä parempi.

Tuukka on pelannut muun muassa juniorijääkiekkoa ja salibandya SM-tasolla ja aikuisiällä juossut kymmenkunta maratonia “harrastusmielessä”. Nykyään mies käy kuntosalilla, juoksee, pyöräilee, hiihtää sekä pelaa edelleen pallopelejä.

Laajan lajikirjon pohja on säännöllisessä kuntosaliharjoittelussa. “Käyn kuntosalilla Centerissä kolmesta viiteen kertaa viikossa. Saliohjelmani on kolmi- tai nelijakoinen. Treenaan yläkroppaa 2-3 päivänä viikossa, jalkoja 1-2 kertaa.”

Tuukka pitää isoja moninivelliikkeitä tuikitärkeinä: prässi, jalkakyykyt, maastavedot, punnerrukset ja leuanvedot ovat harjoittelun peruskivi. “Treeni ei saa olla pelkkää näpräämistä, jos saman energian voi käyttää tehokkaan ja kokonaisvaltaisemman perusliikkeen tekemiseen.”

Tuukka kehuu Kampin Motivus Centerin varustelua ja tilavuutta raskaiden liikkeiden harjoittelemiseen. Esimerkiksi kyykky- ja maastavetopaikat, prässit ja painokiekot eivät heti lopu kesken.


Kuutisen vuotta sitten Tuukka kotoutui Centeriin. “Kaipasin jotain jäähallien rautapunttisten ja fitness-salien välimaastosta. Center oli juuri sopiva!” Häntä ilahdutti Motivuksen ystävällinen henkilökunta, tilavat saniteettitilat ja hyvin varusteltu kuntosali.


Vaikutuksen tekivät myös värikkäät salipersoonat, jotka ovat käyneet Motivuksella jopa kymmeniä vuosia. “Jokainen paikka tarvitsee historian - täällä ihmiset luovat sen.” Centerissä treenaavat sulassa sovussa kuntoilijat, konkarit ja fitness-intoilijat. On kotoisaa, kun tutut salillakävijät tervehtivät tai vaihtavat treenin lomassa pari sanaa.

Centerin väki toivoo iloisesta Tuukasta salin vakiokasvoa vastaisuudessakin!


Miehet voivat Motivus Centerin lisäksi voit harjoitella uudistetussa Motivus Ruoholahdessa ja Turun Motivus Centrumissa.

[ 28.6.2017 ]

info[at]motivus.fi | © Motivus 2018 | Tietosuojaseloste | Evästekäytäntö | Sivuston käyttöehdot