Motivuksen Ryhmäliikunta 3.0

Ryhmäliikunta-asiakkaana voit varata kalenterista itsellesi mieleiset tunnit ja luoda juuri sinulle sopivan kokonaisuuden.

WOIMA
Woima-tunnilla harjoitellaan pääasiassa isoja moninivelliikkeitä. Tällaisia liikkeitä ovat esimerkiksi maastavedon, kyykyn, erilaisten punnerrusliikkeiden ja ylävartalon vetävien liikkeiden variaatiot. Tunneilla käytetään levytankoja, kahvakuulia, käsipainoja, kehonpainoa ja voimakelkkaa. Näillä tunneilla tulet turvallisesti vahvaksi! Tunnilla tehdään aina yhteinen lämmittely ja sen jälkeen voimaharjoittelua kulloisenkin kauden ohjelman mukaisesti. Tuntien taustalla on ohjelmointi, jonka avulla varmistutaan siitä, että osallistujat kehittyvät. Woima-tuntien aikana valmentaja kertoo suullisesti voimaharjoitteluun ja ohjelmointiin liittyviä asioita, ja tämän myötä osallistujat oppivat toteuttamaan järkevää voimaharjoittelua myös itsenäisesti.
SWETTI
Swetti eli hiki. Näillä tunneilla on hikitakuu! Tunnin sisältö on modernia kiertoharjoittelua. Swetti-tunneilla käytetään levytankoja, kahvakuulia, kuntopalloja, soutulaitteita sekä monia muita välineitä. Treenin intensiteetti on korkea eli keuhkoissa polttelee, syke lähentelee huippulukemia ja maitohapot jylläävät lihaksissa. Tunnilla tehdään aina yhteinen lämmittely, kiertoharjoittelu-osio ja loppuverryttely.
LIIKE
2020-luvulla ei enää venytellä. Liikkuvuudesta huolehtiminen ja kehonhuolto on paljon muutakin kuin staattisia venytyksiä. Liikkeen ansiosta kehosi pysyy kunnossa ja muu elämä on mielekästä. Nämä tunnit toimivat loistavana tukena toimistotyöläisen arjessa ja säännöllisesti annosteltuna jumit ja kolotukset jäävät historiaan. Tunnit toimivat loistavasti myös kovaa treenaavan urheilijan oheisharjoitteluna. Kolottaako? Bookkaa Liike! Liike-tunnit on rakennettu siten, että niihin on poimittu parhaat mahdolliset työkalut liikkuvuuden kehittämiseen ja kehonhuoltoon. Tunneilla hyödynnetään muun muassa joogasta, pilateksesta, tanssista, telinevoimistelusta, kamppailulajeista ja modernista urheiluvalmennuksesta tuttuja elementtejä.
KAHVAKUULA
Kahvakuula-tunneilla treenaat tehokkaasti kahvakuulia ja kehonpainoa hyödyntäen. Kahvakuula on monipuolinen väline, jonka avulla voidaan kehittää muun muassa voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Kahvakuulalla treenaaminen on hauskaa sekä palkitsevaa ja kehonpainoharjoitteilla höystettynä kokonaisuus on erittäin tehokas. Kahvakuula-tunneilla opit käyttämään kahvakuulaa myös osana muuta harjoittelua.
SISU
Näillä tunneilla kehitetään monipuolisesti kestävyyttä. Opit millaisilla sykealueilla ja välineillä kestävyysharjoittelua olisi järkevää toteuttaa. Tunneilla käytetään esimerkiksi assault bikea, soutulaitteita, köysiä ja voimakelkkaa. Saattaa olla, että välillä lähdetään myös salin ovesta ulos juoksemaan. Tältä tunnilta on hyvä ponnistaa Motivus Racing-tiimiin ja lähteä mukaan juoksu- ja muihin kestävyysurheilutapahtumiin. Sisu-tunnit toteutetaan usein kiertoharjoitteluna. Liikkeet ovat sellaisia, joita voidaan tehdä pitkiäkin aikoja turvallisesti. Sisu-tuntien ansiosta muu harjoittelu on helpompaa, kun kestävyytesi paranee.
KROPPA
Näillä tunneilla tehdään liikkeitä pelkästään omaa kehonpainoa hyödyntäen. Kehonpainoharjoittelu on hauskaa ja mahdollisuudet ovat rajattomat. Tunneilla on vaikutteita useista erilaisista lajeista, kuten esimerkiksi tanssista, telinevoimistelusta ja kamppailulajeista. Elät koko elämäsi samassa kehossa ja näillä tunneilla opit miten hyvässä ja toimivassa kunnossa kehosi on mahdollista olla. Kehonpainoharjoittelu ja Motivus ovat elämää varten. Tunneilla tehdään aina yhteinen lämmittely ja sen jälkeen koko kehon kattava treeni. Opit kehonpainoharjoittelun perusliikkeet ja saat ymmärryksen, että kehonpainoharjoittelu ei tarkoita pelkästään punnerruksia ja burpeeta.
RVP
REISI-VATSA-PAKARA. Tämä tunti on puhdasta Motivus-nostalgiaa. Tunnit ovat todella hauskoja ja nimensä mukaisesti treenin sisältö keskittyy ala- ja keskivartaloon. Reisiä hapottaa, vatsassa ja pakaroissa polttelee, mutta toistoja kertyy mittariin, kun valmentaja tsemppaa. Nostalgiasta huolimatta nämä tunnit ovat todella hyödyllisiä kenelle tahansa. Käytännössä kaikessa urheilussa ja liikkumisessa voimaa tuotetaan lantion alueelta ja näillä tunneilla tämän alueen lihaksia vahvistetaan järkevällä tavalla. Näiden tuntien avulla juokset kovempaa, hyppäät korkeammalle tai yksinkertaisesti hankit itsellesi vain pyöreämmät pakarat.